среда, 24 июля 2013 г.

  Продовжимо нашу розповідь про правила американського футболу.



           Ось як наприклад може виглядати типовий відрізок ігрового часу:  
           Скажімо, команда А починає атаку зі своєї 20-ярдів лінії.
           ПЕРШИЙ ДАУН - М'яч отримує хавбек і йде в прорив. Захисники валять його на землю на 26 - ярдів лінії. Хавбек пройшов 6 ярдів.
          ДРУГИЙ ДАУН - Тепер команді А треба пройти лише 4 ярда і для цього у них є ще 3 спроби. Квотербек вирішує пасувати. Отримавши м'яч від центрового, він чекає поки один з нападників відкриється і кидає м'яч у його напрямку. Нападник, проте не зміг зловити м'яч і впустив його на землю. Це - незавершений пас. М'яч повертається на 26-ярдову лінію.
          ТРЕТІЙ ДАУН - Команді А як і раніше треба набрати 4 ярда. Квотербек знову пасує і на цей раз партнер по команді ловить м'яч і добігає з ним до 37-ярдів лінії, де гравці команди Б виштовхують його за межі поля. Ця спроба принесла нападу 11 ярдів - більше ніж достатньо. Тепер у них знову перший даун і нова мета - 47-ярдів лінія.
         
           Метою команди А є пройти все поле і доставити м'яч у кінцеву зону суперника. Команда Б, з іншого боку, намагається заволодіти м'ячем. Найпростіший спосіб відбору м'яча - не дати нападу пройти 10-ти ярдів. Якщо після 4-х спроб нападники не пройшли покладеного відстані, м'яч віддається захисту в тій точці, де нападники були зупинені. Найчастіше, однак, після 3-х даунів нападники самі віддадуть м'яч, скориставшись прийомом, званим punt (пант). При цьому на поле виходить спеціальний гравець - punter (пантер). Пантер отримує м'яч від центрового і б'є по ньому ногою (ситуація схожа на кік-офф, але удар наноситься не з підставки, а з рук). Розрахунок полягає в тому, що хоч суперники і отримують таким чином м'яч, їм доведеться починати атаку з глибини поля. При пробитті панта (рідше Кикко-офф) виникають ситуації або, коли м'яч відлітає за межі залікової зони, або падає в заліковій зоні, або його ловлять у заліковій зоні. Це називається touchback - тачбек, після нього команда, що бере пант, повинна атакувати з 20-ярдів позначки.
           Головне джерело очок це touchdown (тачдаун) - внесення м'яча в кінцеву зону суперника. Тачдаун приносить команді 6 очок. Тачдаун можна зробити або вбігши з м'ячем в кінцеву зону, або віддавши пас партнеру по команді, що знаходиться там. Після реалізації тачдауна команда має право набрати додаткові очки (екстра-пойнт). М'яч встановлюється на 2-х ярдів лінії суперника і команді дається 1 спроба. Можна вдарити по воротах, набравши 1 очко, а можна ризикнути і спробувати доставити м'яч у кінцеву зону, набравши 2. Тачдаун таким чином може принести команді від 6-ти до 8-ми очок. Удар по воротах при зароблянні екстра-пойнта відрізняється тим, що Кіккера м'яч притримує holder (холдер), який у свою чергу ловить його від центрового гравця.


            Інший спосіб набрати очки називається field goal - "філд-гол" (гол з гри). Гол з гри можна забити, вдаривши по воротах, не заносячи перед цим м'яч в кінцеву зону. Зазвичай це робиться на 3-му дауні, замість панта, коли команда досить близька до воріт суперника. Вартість філд-гола - 3 очки. Пробивається він таким же способом як і бонусний удар після тачдауна. Захист може набрати 2 очки, зупинивши гравця з м'ячем в його власній кінцевої зоні. Це називається safety - "сейфті". Після тачдауна або філд-гола команда, яка набрала очки вводить м'яч у гру кік-оффом.

Комментариев нет:

Отправить комментарий