воскресенье, 21 июля 2013 г.

Сьогодні ми поговоримо про команди.


               Кожна команда може випускати на поле 11 гравців одночасно (у першій лізі ФАФУ грають по 9 гравців одночасно). Команди можуть замінювати всіх або деяких гравців між ігровими моментами. Так як в американському футболі існує сувора спеціалізація гравців, то вся команда ділиться на напад (offense), захист (defense) та спеціальні команди (special teams - беруть участь у грі, коли м'яч вибивають ногами). Таким чином, професійні команди можуть заявляти на гру до 53 осіб. У гравців завдання дуже різні - одні біжать з м'ячем або зупиняють біжать, інші приймають паси, треті захищають розігруючого, четверті нападають на розігруючого, п'яті б'ють по м'ячу ногою. Тому саме в цьому спорті, особливо розвинена система ігрових амплуа. Кожен гравець виконує тільки свої завдання і у інших хліб не віднімає. А під різні завдання потрібні різні фізичні дані. Це до того, що часто чути висловлювання, що футбол - гра для перекачаного м'яса. Ви не праві, шановні панове.

Гра починається введенням м'яча в гру (kick-off - кік-офф).
Гравці однієї з команд (який саме - визначає жереб, назвемо її Команда Б) шикуються на своїй 30-ярдів лінії (лінії в 30-ти ярдів від своєї кінцевої зони), і один з них (kicker - киккер) завдає удар ногою по м'ячу , попередньо встановленим на спеціальну підставку, намагаючись відправити його якнайдалі на половину поля суперників.   Один з гравців Команди А (його називають returner - ретернер), ловить м'яч і намагається пронести його якомога далі в протилежний бік. При цьому його партнери по команді допомагають йому, відштовхуючи від нього суперників (це називається "зробити блок", або "поставити заслін"). Заслін може бути виконаний поштовхом у корпус або кидком під ноги, але захвати, підсічки ногою, поштовхи в спину і підкати ззаду чи збоку заборонені. Гравці команди Б намагаються зупинити ретернера, поваливши його на землю або виштовхнувши за межі поля. Для цього вони можуть використовувати всі види захоплень і поштовхів. Заборонені лише підсікання ногою і хапання маски, що захищає обличчя гравця. З того місця де ретернер був зупинений команда А починає атаку. Всіх гравців команди, що володіє м'ячем називають "нападом", всіх гравців іншої команди - "захистом". Мета нападу - занести м'яч в кінцеву зону суперника. Мета захисту - відібрати м'яч.

Drive (драйв) - це період володіння м'ячем небудь командою. Саме під час драйву відбувається атака. Атака починається наступним чином:    Сім гравців нападу шикуються в лінію обличчям до кінцевої зоні суперника (ця лінія називається scrimmage (скрімедж) або "лінія атаки"). Один з них (center-центровий) стоїть прямо над м'ячем. Лінія атаки служить своєрідною межею, що розділяє команди - нікому не дозволяється її перетинати до того як м'яч введений в гру.


Одна зі схем розподілу гравців показана нижче.
Абревіатури позначають індивідуальну позицію кожного гравця. 
Напад:  QB - quarterback (квотербек, розігруючий), TE - tight-end (тайт-енд), WR - wide receiver (ресивер, що приймає), FB - fullback (фулбек), HB - halfback (хавбек), C - center (центр) , OG - offensive guard (гард нападу), ОТ - offensive tackle (Текле нападу). 

Захист:  DE - defensive end (енд захисту), DT - defensive tackle (Текле захисту), CB - cornerback (корнербек або кутовий), LB - linebacker (лайнбекер), FS і SS - free safety (фрі сейфті) і strong safety (Стронг сейфті ).

           Відразу хочу підкреслити, що схем розстановки в американському футболі існує велика кількість, і вони варіюються виходячи з ситуації на полі і стратегічного задуму тренера. Деяких типів гравців взагалі може і не бути, в той час як інших може з'явитися більше, ніж зазвичай.   Команда нападу зобов'язана поставити 7 осіб на лінію атаки. Центровий вводить м'яч у гру, відкидаючи його назад, проміж своїх ніг, одному з партнерів. Майже завжди це - квотербек (распасовщік, розігруючий) - головний гравець нападу.
            Введення м'яча в гру називається snap - "СНЕП". Атака складається з спроб нападу просунути м'яч у бік  кінцевої зони суперника. Відразу пронести або перекинути через все поле м'яч дуже важко, а, враховуючи активний опір противника - практично неможливо. Тому в американському футболі поле проходять по частинах. Нападу дається 4 спроби (down - "дауна") для того щоб просунути м'яч на 10 ярдів. Якщо їм це вдається, вони отримують нову серію спроб, якщо ні - м'яч віддається супернику і команди міняються ролями.
            "Даун" - це відрізок ігрового часу, який розпочинається Снеп, і кончающийся зупинкою гравця з м'ячем або неточним пасом вперед. Після прийому снепа квотербек відбігає на три або п'ять кроків назад, віддає м'яч у руки виносить (running back-раннінбек або задній біжить, найчастіше раннінбек знаходиться на позиції хавбека) або кидає його приймає. Іноді біжить вперед сам. Існує так само такий прийом як fake (фейк) - квотербек всім своїм виглядом показує, що віддає виносить м'яч, але насправді не віддає. Всі біжать ловити виносить, а в цей час квотербек віддає пас на відкритого ресивера.  Під "пасом" у футболі мається на увазі пас вперед. Паси вперед в американському футболі (на відміну від регбі) дозволені, але на таких умовах: один пас за один даун, пасующій гравець повинен перебувати за лінією атаки, паси вперед можуть ловити тільки гравці, які під час снепа знаходилися по краях або за лінією атаки . Для успішного завершення пасу, гравець зобов'язаний зловити м'яч на льоту і перебувати при цьому в межах поля (де знаходиться м'яч не має значення). Якщо завдання нападу - пронести м'яч якнайдалі, то у захисту мети протилежні - перешкодити просуванню ворога вперед, а якщо пощастить, то перехопити кинутий (intercept) або вироненний (fumble) м'яч і самим занести його в тил противнику. Заважають просуванню по-різному. Можна вибити м'яч з рук у супротивника, а можна врізатися в нього на бігу і повалити на землю разом з м'ячем. Там де його повалили - звідти і продовжує грати напад. Є ще один спосіб - витончений - зловити і повалити на землю квотербека, але це складно, тому, що його прикривають найсильніші гравці в команді. Така зупинка квотербека з м'ячем називається sack (СЕК). Зупиняти гравця, що біжить з м'ячем можна практично як завгодно - стрибнути на нього зверху, хапати за коліна, зустрічати ударом плеча в груди і так далі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий